Kalenderen med de hotte modeller er blevet fast inventar i mange virksomheder.
09-12-2004
Hvert år bliver der trykt et bestemt antal af den nye Würth-pigekalender, og de bliver næsten bogstaveligt talt revet væk. Den klassiske kalender med de dyre modeller, som er afbildet let flirtende, men artige, er blevet kult.
På mange værksteder og virksomheder er det en meget følelsesladet begivenhed, når posten i disse dage kommer med den diskrete brune papkasse med kalenderen.
Den første deciderede pige-kalender fra Würth blev trykt i 1992. Baggrunden for, at den kom op at stå, var, at handels- og værktøjsfirmaet ønskede at kunne give kundegaver, der var lidt anderledes.
Der var og er andre kalendere på markedet, som hænger på værksteder og på virksomheder i det ganske land - over høvlborde eller ved siden af topnøglesættet.
Mange af dem har et mere eller mindre pornografisk tilsnit. Men det ønsker Würth ikke, og det har været et princip i alle årene.
Dette års kalender ”Girls 2005” er trykt på 24 sprog og er sendt ud til 80 lande. Modellerne er Alessandra Ambrosio, Veronica Varekova og Eva Herzigova.
Markedsledende i afvandingsteknik
Læs september 2023 udgaven her
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Læs november 2023 udgaven her
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Mange fagfolk har reageret på omtalen af smuldrende mørtelfuger - flere bud på, hvad der kan gøres for at rette op på problemet
Altiflex har pr. 4. juni 2025 ansat Bjørn Baunbæk som ny administrerende direktør.
BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger
En sænketunnel langs Amagers østkyst kan i 2050 reducere trafikken i indre dele af København med 14 procent, fjerne knap hver fjerde lastbil ved Rådhuspladsen og årligt spare trafikanter for over fire millioner timer i trafikken