UgensErhverv.dk
Byggemesse trodser krisenByggeri-messen i Fredericia har fået nyt logo

Byggemesse trodser krisen

Byggeri-messen TUN BYG 2010 i Fredericia er tæt på at melde ”fuldt hus”

15-10-2009

Aktiviteten i byggeriet er ikke den samme som for to år siden. Men det har ikke taget pusten af Skandinaviens største byggefagmesse TUN BYG 2010, som løber af stabelen i Fredericia i dagene 16.-19. marts 2010. Allerede nu er arrangørerne nemlig tæt på at kunne melde ”fuldt hus”. 250 byggevareproducenter har således sikret sig en stand på messen, som dermed kan fejre 25-års jubilæum i flot stil.

- Vi har solgt 95 pct. af standarealet sammenlignet med 2008, hvor messen slog alle rekorder. Det er bestemt ikke nogen selvfølge, og det viser virkelig styrken i messens koncept, fremhæver adm. direktør Palle Thomsen fra Trælasthandlerunionen - TUN, der arrangerer TUN BYG 2010.

”fortsættes…”


At de positive signaler fra TUN BYG 2010 ikke er nogen tilfældighed, skriver to af de store udstillere, Rationel Vinduer og Saint-Gobain Isover, gerne under på.
- Det er den eneste byggerimesse i Danmark, der henvender sig til professionelle, er landsdækkende og har bred opbakning fra håndværkerne og tømmerhandlerne. Derfor er der så høj deltagelse hver gang, siger salgsdirektør Lars Peetz-Schou fra Rationel Vinduer.

- Alle er interesseret i at vedligeholde deres viden om produkter og løsninger, fordi kompleksiteten stiger, og der kommer nye bygningsreglementer med mere fokus på energi. Det er vigtigt for håndværkerne at kunne rådgive om energiløsninger, og det er selvfølgelig vigtigt for os at klæde håndværkerne såvel som tømmerhandlerne på til at rådgive, fastslår Lars Peetz-Schou.

Den begrundelse flugter med overvejelserne hos isoleringsspecialisten Saint-Gobain Isover:
- Vi investerer mange penge, tid og kræfter i messen, men vi har ikke været i tvivl om deltagelsen. Messen er jo en investering i fremtiden. Jeg forventer, at der kommer ligeså mange besøgende som i de foregående år, så det er en enestående mulighed for at nå ud til hele byggebranchen - tømmerhandlerne, rådgiverne og de udførende – med vores budskaber. I 2010 kommer det nye bygningsreglement, og samtidig lancerer vi nogle energieffektive løsninger, og der findes ikke noget bedre sted at markedsføre vores kompetencer end på TUN BYG, siger Jan Riis Nielsen, salgs- og marketingdirektør i Saint-Gobain Isover.

Arrangørerne forventer, at TUN BYG 2010 vil tiltrække i omegnen af 30.000 kvalificerede byggefagfolk over de fire messedage, hvor der er fri adgang for fagfolk mod registrering.


tøtte




Seneste nyt

Mest læste

Brochurer

STARK Group taber over 2 mia. kr.

STARK Group taber over 2 mia. kr.

STARK Group opnåede i regnskabsåret 24/25 en omsætning på nær 58 mia. kroner - men måtte indkassere et nettounderskud på hele 2,1 milliarder kroner

EU tiltvinger sig magt over det danske arbejdsmarked

EU tiltvinger sig magt over det danske arbejdsmarked

Det kom som en overraskelse, at EU-Domstolen vendte tommelen nedad for det danske annullationssøgsmål om Mindstelønsdirektivet

Kan bio-olie fra papirproduktion blive til asfalt?

Kan bio-olie fra papirproduktion blive til asfalt?

På Ejby Asfaltfabrik i Glostrup tester NCC et restprodukt fra papirproduktion – Tall Oil Pitch (TOP) – som supplement til den traditionelle bitumen.

Kemp & Lauritzen skruer op for talentjagten

Kemp & Lauritzen skruer op for talentjagten

Kemp & Lauritzen lancerer en ny funktion - en Fagtalent Ansvarlig, der skal fokusere på at rekruttere fremtidens faglærte