UgensErhverv.dk

Går i strategisk offensiv

Mere synlighed, bedre rådgivning og færre omkostninger er målet, når spærproducenterne Bisco i Kliplev og DK Spær i Brædstrup bliver til Palsgaard Træ

10-08-2009

Målet er vækst gennem øget synlighed og fokus på rådgivning, når Bisco og DK Spær i denne måned skifter navn til Palsgaard Træ. Fabrikkerne, som Palsgaard-koncernen overtog i henholdsvis 1986 og 2007, har længe været en del af familien af gavn og nu altså også af navn.

- Med navneskiftet vil vi udnytte, at vi har et stærkt brand og styrke den position, vi har i markedet. Derfor samler vi vores eksisterende mærker under samme tag. Der er ingen tvivl om, at det er dyrt at vedligeholde tre brands, og de ressourcer kan bruges endnu bedre under samme navn, siger adm. direktør Gert Nordingsgaard fra Palsgaard Træ A/S.

Sammenbragte børn
Navneskiftet er kulminationen på en omfattende strategiproces, der har involveret ledelse og medarbejdere fra store dele af organisationen.

- Vi er meget opmærksomme på, at der er tale om ’sammenbragte børn’. Derfor er det vigtigt i denne proces at udvise respekt for de kulturer der findes i afdelingerne. Begge afdelinger har hver sit særkende – også i relation til kunderne – og det skal der ikke ændres på.

- Det overordnede mål er, at kunderne opfatter os som en gruppe af kompetente og ansvarlige personer, der er ordholdende i enhver henseende, og at der arbejdes efter de samme værdisæt. Der skal være en klar sammenhæng mellem det vi siger, og det vi gør. Desuden er det vigtigt at signalere, at vi vil bevare tilknytningen til nærområderne, så vi stadig fremstår som en landsdækkende virksomhed, siger Gert Nordingsgaard.


Rådgivning og tæt samarbejde
Gert Nordingsgaard vurderer, at der ligger et stort vækstpotentiale i virksomheden. Midlerne til at opnå vækst er øget rådgivning omkring projekterne og fokus på at komme tættere på kunden tidligt i byggeforløbet.

- Vi ønsker at differentiere os i markedet ved at tilføre projekterne faglig viden omkring tagkonstruktionen - ud fra den erfaring at vi ofte finder en løsning, der i sidste ende kan vise sig at være bedre såvel teknisk som økonomisk for slutbrugeren. Det sker typisk ved at vi inddrages som sparringspartner i den tidlige fase, når de enkelte byggerier defineres. Mange af vores kunder benytter allerede denne mulighed, men vi vil meget gerne lade endnu flere få gavn af vores mangeårige erfaring og tekniske ekspertise, fortæller Gert Nordingsgaard, der fortsætter:

- Vores vision går ud på at blive den foretrukne samarbejdspartner og leverandør af lette komponenter og systemer til byggeriet, og det forfølger vi ved at gøre det enkelt og nemt for kunderne at kontakte os og samarbejde med os.

-los

Seneste nyt

Mest læste

Brochurer

  • Renault Danmark

    Renault Danmark

    Find den varebil, der passer bedst til kravene inden for dit erhverv.

  • VinduesPladsen

    VinduesPladsen

    Vinduer, døre, trapper og kviste

  • James Hardie

    James Hardie

    Alt inde for facebeklædning

  • Wallmann

    Wallmann

    Kvalitetsgulve og No Noise underlag

  • P.Olesen A/S

    P.Olesen A/S

    Nedbrydning og Miljøsanering

  • Mul10 ProSafe

    Mul10 ProSafe

    Tagdækkernes faldsikringssystem

  • Ford

    Ford

    Ford vans og pickupper – et erhvervskøretøj til ethvert job

  • Toyota Danmark

    Toyota Danmark

    Få en robust og loyal samarbejdspartner

  • LCA.no

    LCA.no

    Verificeret og cloud-baseret miljødokumentation - EPD

  • Scantruck

    Scantruck

    Danmarks største udbyder af entreprenørmateriel, teleskoplæssere og kraner

STARK Group taber over 2 mia. kr.

STARK Group taber over 2 mia. kr.

STARK Group opnåede i regnskabsåret 24/25 en omsætning på nær 58 mia. kroner - men måtte indkassere et nettounderskud på hele 2,1 milliarder kroner

EU tiltvinger sig magt over det danske arbejdsmarked

EU tiltvinger sig magt over det danske arbejdsmarked

Det kom som en overraskelse, at EU-Domstolen vendte tommelen nedad for det danske annullationssøgsmål om Mindstelønsdirektivet

Kan bio-olie fra papirproduktion blive til asfalt?

Kan bio-olie fra papirproduktion blive til asfalt?

På Ejby Asfaltfabrik i Glostrup tester NCC et restprodukt fra papirproduktion – Tall Oil Pitch (TOP) – som supplement til den traditionelle bitumen.

Kemp & Lauritzen skruer op for talentjagten

Kemp & Lauritzen skruer op for talentjagten

Kemp & Lauritzen lancerer en ny funktion - en Fagtalent Ansvarlig, der skal fokusere på at rekruttere fremtidens faglærte