Moth & Partners og BrandCreators har Claus Møller som inspirator i Aarhus og i København
17-02-2009
PRESSEMEDDELELSE
Den 16. februar 2009
Krisen – en fare eller en mulighed?
Krise, recession, konkurs, betalingsstandsning, nedskrivninger; sådan kunne et sammendrag af dagens nyheder lyde. Men krise er ikke kun af det onde. Krise indeholder også muligheder og kan bidrage til en positiv udvikling. På mandarin kinesisk består ordet ”krise” af symbolerne for både ”fare” og ”mulighed”. For virksomheder, såvel som individer, består udfordringen i at undgå farerne.
Umiddelbart kan mediernes dækning af krisen være med til at hæmme mange virksomheder og deres risikovillighed når alt de hører om er de negative historier. Men krisetider har også altid medført udvikling og succes for de mennesker og virksomheder som har turdet gå imod strømmen. Under en krise finder man mange eksempler på handlekraft blandt dem der er i stand til at gennemskue hvad farerne og mulighederne er. Mange af de værktøjer som vi i dagens erhvervsliv ser som nødvendighed så først dagens lys i andre krisesituationer: krige. Det gælder for computeren, mobiltelefonen, internettet og GPS (de to sidste i løbet af den kolde krig).
I enhver krise er der vindere og tabere. Mediernes dækning har, indtil videre været kraftigt præget af taberne, men vil fremover (i medgangstider) handle om nye og stærke virksomheder – dem der er i stand til at slå igennem under krisen. En virksomhed og dens medarbejdere kan gøre meget for at blive blandt vinderne ved at bekæmpe faren og samtidig finde og udnytte mulighederne.
Konsulentvirksomheden Moth & Partners og reklamebureauet brandCreators as sætter i fællesskab fokus på nogle af de mere positive aspekter. Fokus på hvad virksomheder og individer kan gøre for at gennemleve krisen og komme styrket ud på den anden side.
I samarbejde med Claus Møller, en af verdens førende ledelseseksperter, bydes der på seminaret
”Krisen – en fare eller en mulighed”
Seminaret afholdes i Århus og København henholdsvis tirsdag den 17. marts og onsdag den 18. marts.
Yderligere oplysninger om seminaret kan findes i vedhæftede indbydelse og på web adressen: www.brandcreators.dk/tilmelding
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:
Claus Møller, cm@clausmoller.com eller telefon 40 80 68 00
Jørgen Moth, Moth & Partners, moth@moth-partners.dk eller telefon 40 41 48 58
Dan Borup Jørgensen, brandCreators, dbj@brandcreators.dk eller telefon 24 80 88 80
For billeder af Claus klik på nedenstående link:
http://www.flickr.com/photos/21389793@N06/
________________________________________
Baggrundsinformation
Om Claus Møller
Claus Møller er en af verdens førende management guruer og har i mere end 30 år inspireret regeringer, virksomheder, teams og individer over hele verden – både dem der var på toppen og dem der befandt sig i en krise.
Claus grundlagde Time Manager International i 1975 og er internationalt anerkendt som en pioner på områderne ledelse, produktivitet, kvalitet, service og følelsesmæssig intelligens.
Han er forfatter til flere ledelsesbøger, bl.a. Putting People First, som er solgt i mere end 3 millioner eksemplarer og har i løbet af de sidste 35 år haft adskillige millioner mennesker på sine kurser.
Claus Møller skabte koncepterne personlig kvalitet, service kvalitet og Employeeship. I 1990 udnævnte det britiske erhvervsministerium ham som en af verdens kun 9 ”kvalitets guruer” – og den eneste europæer i dette fornemme selskab der fik denne hædersbevisning.
Claus har haft en betydelig rolle i “the turn-around” af adskillige små og middelstore virksomheder og store globale virksomheder. Han har hjulpet regeringer gennem overgang fra et politisk system til et andet.
I 1980erne, var Claus dybt involveret i at vende krise til succes i British Airways (BBC producerede i den forbindelse en dokumentarfilm om Claus) og SAS (American Management Association kaldte Jan Carlzon´s beslutning om at hyre Claus til at træne 13.000 ansatte i personlig udvikling og service: “en af de 75 bedste ledelsesbeslutninger truffet i verdenshistorien”).
Claus var med i moderniseringsprocessen i EU hvor han trænede alle ansatte. Han hjalp Gorbatjov og den sovjetiske regering med indføringen af perestroika og glasnost og forberede vejen for kommunismens fald. Claus har siden bl.a. arbejdet med de mexikanske og indiske regeringer.
Om Moth & Partners:
Moth & Partners er en konsulentvirksomhed, der udelukkende arbejder i byggebranchen.Vi løser opgaver i Norden ,Baltikum,England og Tyskland.
Vi arbejder inden for hele værdikæden:
Fra arkitekter og rådgivende ingeniører til entreprenører via distributionsleddet til producenter og importører af byggematerialer samt tilhørende organisationer.
Moth & Partners løser opgaver inden for virksomhedsudvikling, markedsanalyser , Search & Selection, samt uddannelse.
Moth & Partners har kontor i Aalborg, Kolding, Slagelse, København, Birmingham, Oslo og Stockholm.
Om brandCreators:
brandCreators er et fullservice reklamebureau med stor erfaring i løsning af kommunikations- og brandingopgaver på såvel nationalt som internationalt plan. Bureauet har gennem mere end 25 år været en kompetent sparringspartner for en lang række førende virksomheder i ind- og udland og udviklet stærke løsninger til alt fra produktlanceringer og holdningsprægede brandingkampagner til komplette designskift for globale virksomheder. Bureauets kreative løsninger baseres på viden og indsigt, og for at optimere kundernes udbytte gøres indsatsen i videst muligt omfang målbar. Læs mere på www.brandcreators.dk
Læs november 2023 udgaven her
Læs september 2023 udgaven her
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Markedsledende i afvandingsteknik
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Mange fagfolk har reageret på omtalen af smuldrende mørtelfuger - flere bud på, hvad der kan gøres for at rette op på problemet
Altiflex har pr. 4. juni 2025 ansat Bjørn Baunbæk som ny administrerende direktør.
BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger
En sænketunnel langs Amagers østkyst kan i 2050 reducere trafikken i indre dele af København med 14 procent, fjerne knap hver fjerde lastbil ved Rådhuspladsen og årligt spare trafikanter for over fire millioner timer i trafikken