UgensErhverv.dk
DDT Detail får nyt navn til STARKStark nye logo - kan ses i alle butikkerne fra kl.

DDT Detail får nyt navn til STARK

STARK er det nye navn til 75 af Danske Trælasts forretninger i Danmark

05-10-2004

Danske Trælast koncernen med en omsætning på 16 mia. DKK er Nordens største virksomhed inden for handel med byggematerialer. I Finland og Norge er koncernen repræsenteret ved henholdsvis Starkki og Neumann Bygg og i Sverige ved Beijer Byggmaterial, Silvan Bygg og lavpriskonceptet Cheapy. Her i Danmark er koncernen kendt for sine Silvan byggemarkeder samt for sine 75 trælaster.

STARK
I dag, den 5. oktober 2004, introducerer Danske Trælast det nye navn for den del af virksomhedens danske organisation – de 75 trælaster og byggemarkeder – der hidtil har været samlet i divisionen DDT Detail, og som har markedsført sig på deres lokale identitet og navn. Navnet er STARK.


”I de utallige byggeprojekter, vi har været med i sammen med vores kunder, har vi opsamlet unik og værdifuld viden og erfaring. Igennem tiden har vi været med til at sætte nye standarder inden for dansk byggeri ved at sikre de rigtige byggematerialer på det rigtige sted – og til den rigtige tid. Denne erfaring danner en væsentlig del af grundlaget for vores position i Danmark. Vi har været banebrydende – og ønsker at udbygge denne position i fremtiden. Derfor er et af hovedformålene med divisionens nye familienavn at skabe endnu større opmærksomhed om den lokale styrke, som vi nu kan brede ud over hele landet – vel at mærke uden at trække den enkelte forretnings lokale forankring ud af centrum”, siger Lars Hansen, direktør i STARK, om det nye brand.

Markedsleder
Gennem de seneste tre år har Danske Trælast arbejdet med at geare sin nordiske virksomhed til øget værdiskabelse, effektivitet og vækst. Et arbejde, der hvert år har kunnet aflæses positivt i koncernens resultat.

STARK viderefører divisionens hidtidige position som Danske Trælasts største – og som branchens største spiller i Danmark med en omsætning på godt 6 mia. DKK.

Optimal markedsdækning
Med STARK dækker Danske Trælast koncernen en bred målgruppe – fra de professionelle håndværkere, der er divisionens primære kundegruppe, og som bidrager med ca. 75% af omsætningen, over de private selvbyggere og til de helt almindelige gør-det-selv’ere. Derudover har divisionen et mindre salg til forhandlere og industrien.

”Det er klart, at den mulighed for at markedsføre os som én enhed overfor de danske kunder, som STARK-navnet nu giver os, vil styrke vores position – især på det professionelle marked”, siger koncernchef i Danske Trælast, Steen Weirsøe.

Han fortsætter: ”Naturligvis kommer STARK i en vis udstrækning til at konkurrere om de private kunder med Silvan, som er vores andet, store brand i Danmark. Det betragter jeg nu ikke som et minus – tværtimod – konkurrenceelementet er altid styrkende for motivationen. Og når det er sagt, så er såvel STARK som Silvan målrettet hver deres specifikke markeder. Med STARK synliggør vi den ekspertise, som vi allerede har, vi strammer vores koncepter op, og dermed øger vi styrken internt. Vores kundemasse er ikke ensartet – tværtimod. Og det er klart, at vi hellere vil dække hele kundespektret med mange, forskellige koncepter end være nødt til at sende en kunde videre til konkurrenterne. Det opnår vi med STARK – vi dækker simpelthen et hul i markedet, som ingen andre i branchen er i stand til at dække”.

Hvorfor ”STARK”?
Det nye familienavn er resultatet af lang tids arbejde internt i koncernen, hvor ledelse og medarbejdere i tæt samarbejde har analyseret værdier, kortlagt mål og defineret resultater.

”Vi har valgt navnet STARK, fordi det udtrykker styrke. Styrken i divisionens lokale rødder, der betyder, at vi er tæt på kunden. Og styrken i det fællesskab der betyder, at kunden kan høste fordele over hele landet, når han handler med os”, siger direktør i STARK, Lars Hansen.

Brochurer

Kommentar: Det fordømte forår!

Kommentar: Det fordømte forår!

Det er kun godt en måned siden, at alt så lyst ud for Danmarks fremtid med en ’teflonøkonomi’, der aldrig havde været stærkere, og med udsigten til velfærd og velstand.

Toyota RAV4: Ægte japansk klasse

Toyota RAV4: Ægte japansk klasse

Nyeste udgave af Toyota RAV4 er på flere punkter et meget positivt bekendtskab, hvor overskriften på denne anmeldelse sætter en tyk streg under det, der overraskede mest

Corona-krise skaber usikkerhed på boligmarkedet

Corona-krise skaber usikkerhed på boligmarkedet

Udsigt til færre bolighandler og renoveringer af huse og lejligheder, viser nye tal fra Dansk Byggeri

Elbiler får flere ladestandere

Elbiler får flere ladestandere

Hos Tekniq Arbejdsgiverne man glade for, at et bredt flertal i Folketinget nu vil bruge 50 mio. kr. på opstilling af flere ladestandere til elbiler. Men der er brug for flere og løbende investeringer, lyder det