UgensErhverv.dk

Få transporteret gods over Atlanten

ANNONCE: Har du logistikansvar i en virksomhed? Så har du med garanti fuldstændig styr på den import og eksport, I er involveret i.

23-01-2023

Det kan være ganske omfangsrigt, og der er mange processer, jeres produkter skal igennem, før I har dem hos jer klar til brug eller salg. Hvis I har brug for at eksportere varer til købere i udlandet, kan det blive nødvendigt at få styr på forskellige løsninger i forhold til fragt af godset. Det er ikke altid, det er muligt at sende det på en lastbil ned gennem Europa – for hvad med de gange, det skal længere væk?

Det er her, søfragt kommer ind i billedet. Søfragt har været brugt i århundreder og med god grund. Det er en stabil og troværdig forbindelse, og selvom det går langsommere end blandt andet med fly, har I mulighed for at fragte store kvantiteter af varer via skib, uanset om det skal østpå eller mod Nord- eller Sydamerika. En af fordelene ved søfragt må bestemt siges at være økonomien. Mens det måske nok tager længere tid end luftfragt, er der her tale om en løsning, der er væsentligt billigere end alternativerne, og det kan i mange tilfælde godt betale sig for virksomheder.

Hav overblikket over alle varerne

Som virksomhed er det rart for jer hele tiden at være klar over, hvor i verden jeres varer befinder sig. Derfor er det vigtigt at vælge et shippingfirma, der har transparens som en af deres fokuspunkter, så I kan følge med i processen hele vejen fra A til Å. Det kan I blandt andet gøre, hvis I har adgang til sporingssystemer, så I kan følge varerne og se, hvor de befinder sig i øjeblikket. Det er mulig at benytte sig af søfragt over alt, og der er samarbejder med tusinder af havne verden over.

Der er forskellige former for søfragt, der kan være relevante for jer. Ved store kvantiteter kan I fylde containere med jeres varer alene, der bliver fragtet, men er der tale om mindre mængder, kan det betale sig for jer at dele containere med andre virksomheder. Det er også en økonomisk god løsning og hjælper med at fylde skibet mest effektivt. Desuden kan varerne overgå til andre firmaer gennem cross trade-løsninger, hvilket gør, at I får så hurtig og effektiv en transport som mulig – og logistikken klares af firmaet, I samarbejder med fra starten.

Seneste nyt

Mest læste

Brochurer

Konkurser i byggeriet (Uge 5/2023 - 1)

Konkurser i byggeriet (Uge 5/2023 - 1)

BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger

Byggeskandale: Budget overskredet med over 175 procent på Niels Bohr byggeri

Byggeskandale: Budget overskredet med over 175 procent på Niels Bohr byggeri

Oprindelige bevilling var cirka 1,8 milliarder kroner. Det endelige resultat bliver ifølge Transportministeriet på cirka 5,0 milliarder kroner. Voldgiftssager med erstatningskrav på 1,6 milliarder kroner mod entreprenører er ikke afgjort

Unødvendig langstrakt og bureaukratisk proces

Unødvendig langstrakt og bureaukratisk proces

Videncenter for Cirkulær Økonomi i Byggeriet (VCØB) opfordrer til, at det offentlige går forrest med krav om at bygge ud fra cirkularitet, totaløkonomi og CO2-besparelser.

København jubler over faldende Byggesagsbehandlingstider

København jubler over faldende Byggesagsbehandlingstider

Teknik- og miljøborgmesteren i Københavns Kommune skyder skylden for lange sagsbehandlingstider på en mangelfuld udrulning af BR 18 uden de nødvendige vejledninger til borgere og kommuner, men glæder sig over en reduceret sagspukkel