UgensErhverv.dk

Effektivisér din forretning med fremtidens køretøj

ANNONCE: Hvad har et køretøj at gøre med din forretning?

20-08-2019

Den ligger måske ikke umiddelbart ligefor, men måske kan du nikke genkendende til at der bliver brugt rigtig lang tid på at komme frem og tilbage fra møder i din virksomhed?

I så fald kan et elektrisk løbehjul være en fremragende måde at spare en masse mandskabstimer.

El-løbehjul er på kort tid blevet en kæmpe hit i flere storbyer såsom Paris, New York og i stigende grad København. Men også hvis man kigger mod Sydeuropæiske himmelstrøg, f.eks. Rhodos afbudsrejser, vil man se mange el-løbehjul.

Spar medarbejdertimer med et el-løbehjul

Selvom at el-løbehjulene er vundet kraftigt frem, er det de færreste virksomheder der har taget el-løbehjul til sig.

Det er en skam. Rigtig mange virksomheder vil nemlig kunne spare rigtig mange medarbejdertimer ved at benytte el-løbehjul i forbindelse med møder og andre ærinder rundt omkring i byen.

Især servicevirksomheder som har rigtig mange møder såsom ejendomsmæglere, advokathuse, revisorer og lignende, ville kunne spare rigtig mange timer her.

I de store byer hvor trafikken jo til tider er helt gået i stå, kan man spilde mange timer på kø-kørsel, at jagte en parkeringsplads og lignende.

Der ligger ekstremt mange spildtimer i dette og kan være til stor irritation for alle medarbejder. I værste fald kan det give utilfredse kunder.

Hvorfor er et el-løbehjul så smart?

Noget af det smarteste ved et el-løbehjul er fleksibiliteten.

Man må benytte et el-løbehjul på lige fod med en cykel. Det vil sige at du må benytte det må cykelstier, villaveje, i nogle perioder i gågader osv.

Derfor undgår man bilkøerne der kun bliver værre og værre i storbyerne.

Derudover kan det nemt foldes sammen og medbringes op til kunderne. Du skal altså ikke bruge tid på at finde et sted at parkere det. Det kan selvfølgelig og låses fast til et cykelstativ eller lignende.

Den helt store fordel ligger i at man ikke skal anstrenge sig for at komme frem. I teorien kunne man bare stille cykler til rådighed for sine medarbejdere, men så risikerer man at de møder forpustede, svedige og uoplagte op til møder.

Det undgår du ved hjælp af elmotoren der skaber fremdriften for dig på et el-løbehjul.


Vær opmærksom på lovgivningen

I januar i år blev en prøveordning for lovliggørelse af elektriske løbehjul præsenteret.

Med prøveordningen blev det muligt at benytte el-løbehjul ligesom man i dag benytter cykler.

Dog er der en række krav som både føreren og selve løbehjulet skal overholde.

Føreren skal blandt andet være fyldt 15 år for at køre alene på offentlig vej.

Derudover skal el-løbehjulet være udstyret med både for- og baglygte, samt reflekser hele vejen rundt. Løbehjulet må maks. kunne køre 20 km/t ved egen kraft. Derudover er der krav til mål og vægt.

Selvom der endnu ikke er uddelt nogen straf for ikke at overholde ovennævnte, mener mange eksperter at der vil komme øget fokus på dette i fremtiden.


El-løbehjulene har før reguleringen været meget omdiskuteret og vi har da også oplevet nogle slemme ulykker i Europa. Dog ikke i Danmark.

Derfor er det vigtigt at man sætter sig ind i gældende lovgivning, samt passer på når man kører på et el-løbehjul.

 

 

Brochurer

3F: Udenlandske virksomheder finder på alle mulige svinkeærinder

3F: Udenlandske virksomheder finder på alle mulige svinkeærinder

For 3F’s byggegruppe er det ikke uvelkomment, at den nye beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard, er socialdemokrat.

Pas på hullerne, når I arbejder i højden

Pas på hullerne, når I arbejder i højden

I efterårets første uge overlevede en 35 årig håndværker et fald på over tre meter. Et overset hul kan give alvorlige kvæstelser eller i værste tilfælde føre til dødsfald, advarer Arbejdstilsynet

Nordiske og maritime boliger på gammelt færgeleje

Nordiske og maritime boliger på gammelt færgeleje

Projektet 'Tømmergraven' tager sin beliggenhed på DSB'’s gamle færgeleje seriøst; arkitekturen er nordisk og maritim

Det behøver ikke være ’træ versus beton’

Det behøver ikke være ’træ versus beton’

Materialekampen mellem træ og beton raser i disse dage. Men måske skulle vi ikke være så sort/hvide i vores materialesyn, lyder det fra to direktører i branchen