UgensErhverv.dk

Standarder for Facility Management

To europæiske standarder gør det lettere at udlicitere bl.a. ejendomsvedligeholdelse

16-09-2008

Med oversættelsen af to europæiske standarder til dansk om Facility Management sættes der ny fokus på udlicitering af serviceydelser.
Dansk Standard vurderer, at virksomhederne vil være godt rustet til at håndtere Facility Management ved brug af de to nye europæiske standarder, som giver indsigt i begrebet og orienterer om, hvilke krav man som kunde bør stille til leverandøren.


Standarderne er anvendelige ved indgåelse af aftaler i både offentlige og private sammenhænge samt ved interne aftaler i en organisation.


Facility Management-begrebet er opstået i kølvandet på det faktum, at virksomheder i dag har mange ting at tænke på: Medarbejderne skal have frokost, træer skal fældes, sne skal ryddes, bygningerne skal rengøres og vedligeholdes osv. Flere virksomheder vælger at udlicitere disse aktiviteter for at opnå effektivitet og omkostningsbesparelser.
Planlægning og styring af disse opgaver er derfor blevet en moderne ledelsesdisciplin under navnet Facility Management.

-tøtte

Seneste nyt

Mest læste

Brochurer

Ingen grøn omstilling uden teknik

Ingen grøn omstilling uden teknik

Kemp & Lauritzen har ambitionen om at være det driftssikre støttepunkt i den grønne omstilling og en aktiv del af den danske byggebranche, når det gælder om at være teknisk operatør

Næsten 1.000 bilister snuppet i fartkontroller syd for Vejlefjordbroen

Næsten 1.000 bilister snuppet i fartkontroller syd for Vejlefjordbroen

995 bilister i høj fart på Østjyske Motorvej E45 kan se frem til at modtage en bøde efter tre kontroller syd for Vejlefjordbroen. Vanvidsbilist taget om natten med 229 km/t

Asbestplader smidt i naturen

Asbestplader smidt i naturen

Midt- og Vestsjællands Politi har ganske god beskrivelse af det køretøj, der blev anvendt ved henkastning af asbestplader

Administrative byrder hæmmer vækst og effektivitet

Administrative byrder hæmmer vækst og effektivitet

Ikke mindre end 77 procent af TEKNIQ Arbejdsgivernes medlemsvirksomheder svarer i undersøgelse, at de administrative byrder er stigende. Det hæmmer både vækst, effektivitet og konkurrenceevne