To europæiske standarder gør det lettere at udlicitere bl.a. ejendomsvedligeholdelse
16-09-2008
Med oversættelsen af to europæiske standarder til dansk om Facility Management sættes der ny fokus på udlicitering af serviceydelser.
Dansk Standard vurderer, at virksomhederne vil være godt rustet til at håndtere Facility Management ved brug af de to nye europæiske standarder, som giver indsigt i begrebet og orienterer om, hvilke krav man som kunde bør stille til leverandøren.
Standarderne er anvendelige ved indgåelse af aftaler i både offentlige og private sammenhænge samt ved interne aftaler i en organisation.
Facility Management-begrebet er opstået i kølvandet på det faktum, at virksomheder i dag har mange ting at tænke på: Medarbejderne skal have frokost, træer skal fældes, sne skal ryddes, bygningerne skal rengøres og vedligeholdes osv. Flere virksomheder vælger at udlicitere disse aktiviteter for at opnå effektivitet og omkostningsbesparelser.
Planlægning og styring af disse opgaver er derfor blevet en moderne ledelsesdisciplin under navnet Facility Management.
-tøtte
Tysk kvalitets tagtegl
Læs september 2023 udgaven her
Læs november 2023 udgaven her
Nedbrydning og Miljøsanering
Alt i gulve til boliger, kontorer, skoler og offentlige bygninger
Alt i container, køb, leje, brugt, isoleret etc
Akustiske loftsystemer der sikrer god lyd og økonomiske løsninger
Professionelle befæstigelse og fastgørelsesprodukter
Markedsledende i afvandingsteknik
Individuel design og høj kvalitet til indvendige døre – dansk producerede
Kemp & Lauritzen har ambitionen om at være det driftssikre støttepunkt i den grønne omstilling og en aktiv del af den danske byggebranche, når det gælder om at være teknisk operatør
995 bilister i høj fart på Østjyske Motorvej E45 kan se frem til at modtage en bøde efter tre kontroller syd for Vejlefjordbroen. Vanvidsbilist taget om natten med 229 km/t
Midt- og Vestsjællands Politi har ganske god beskrivelse af det køretøj, der blev anvendt ved henkastning af asbestplader
Ikke mindre end 77 procent af TEKNIQ Arbejdsgivernes medlemsvirksomheder svarer i undersøgelse, at de administrative byrder er stigende. Det hæmmer både vækst, effektivitet og konkurrenceevne