Forbrugerudsendelser går alt for ofte ensidigt efter håndværkerne, mener kommunikationschef i Dansk Byggeri, Anders Hundahl
15-09-2008
- Forbrugerstoffet i medierne er blevet til underholdning, og de store forbrugerorganisationer er blevet professionelle meningmaskiner, skriver kommunikationschef i Dansk Byggeri, Anders Hundahl i et indlæg i Roskilde Avis.
Ifølge Anders Hundahl er problemet, at facit ofte er givet på forhånd i f.eks. forbrugerudsendelserne på tv: Den lille hjælpeløse forbruger mod den store, stygge virksomhed.
- I virkelighedens verden kan det være lige omvendt. Men selv når den lille håndværker måske uretfærdigt har været udsat for en kunde, der på baggrund af en ubetydelige fejl forsøger at få hele arbejdet til den halve pris, så har den lille erhvervsdrivende sjældent en chance for. For mediemaskinen kører. Den lille håndværker er sjældent medievant og har ikke mange ressourcer til rådighed, så han kommer nemt til at fremstå ”skyldig” selv om han ikke er det, fremhæver Anders Hundahl.
Anders Hundahl understreger, at man naturligvis ikke skal holde hånden over de virksomheder, der fusker og laver dårligt arbejde.
- Men lad os se forbrugerudsendelser og forbrugerorganisationer, der lever helt op til deres ansvar, ser sagen fra begge sider og som hjælper og oplyser og måske endda fortæller, hvordan man helt undgår problemer. Så vil seerne få en ny og mere brugbar oplevelser. Og det ville være en god historie, som vi alle gerne vil høre, mener Anders Hundahl.
-tøtte
Læs november 2023 udgaven her
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Alt i container, køb, leje, brugt, isoleret etc
Nedbrydning og Miljøsanering
Tysk kvalitets tagtegl
Læs september 2023 udgaven her
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Professionelle befæstigelse og fastgørelsesprodukter
Energieffektive luftbehandlings-løsninger. Ideelt og kontrolleret klima
Markedsledende i afvandingsteknik
Kemp & Lauritzen har ambitionen om at være det driftssikre støttepunkt i den grønne omstilling og en aktiv del af den danske byggebranche, når det gælder om at være teknisk operatør
995 bilister i høj fart på Østjyske Motorvej E45 kan se frem til at modtage en bøde efter tre kontroller syd for Vejlefjordbroen. Vanvidsbilist taget om natten med 229 km/t
Midt- og Vestsjællands Politi har ganske god beskrivelse af det køretøj, der blev anvendt ved henkastning af asbestplader
Ikke mindre end 77 procent af TEKNIQ Arbejdsgivernes medlemsvirksomheder svarer i undersøgelse, at de administrative byrder er stigende. Det hæmmer både vækst, effektivitet og konkurrenceevne