Danske Malermestres medlemmer har grund til at hive det store smil frem - for karaktererne ligger helt i top i en ny kundeundersøgelse
04-07-2008
For at markere det første års succes med evalueringer fik kunden, som havde udfyldt evaluering nr. 200, overrakt champagne og blomster af Danske Malermestres direktør Ole Draborg.
- Evalueringen har stor betydning. Du har mulighed for at gå ind og se, hvad andre har givet af karakterer. Og det er en rigtig god ting, at du kan gå ind og se kommentarer fra andre kunder, siger Annette Larsen fra Roskilde, der har givet topkarakterer til malermester Sune Engquist, som har malet udvendigt træværk på familiens nybyggede villa.
Alle privatkunder har mulighed for at evaluere malermestrenes arbejde i de fire kategorier: Leveringstid, Forventning kontra resultat, Pris og Oprydning.
Der kan gives op til 5 point i hver kategori, det vil sige 20 point er det maksimale, og med 200 evalueringer ligger det totale gennemsnit for Danske Malermestres medlemmer nu på det flotte resultat: 19,47.
- Vi har først og fremmest gjort det her for at blive bedre. Kundernes tilbagemeldinger giver vores medlemmer mulighed for at rette op på en dårlig oplevelse eller en misforståelse og blive bedre til at forstå kundernes behov. Men de meget positive tilbagemeldinger, vores medlemmer generelt får, hjælper os også med at slå hul i myten om de dårlige håndværkere, siger Ole Draborg, Danske Malermestres direktør.
Evalueringerne bruges af malermestrene
Det er et år siden, at Danske Malermestres medlemmer begyndte at invitere kunderne til at evaluere deres oplevelse af malerens arbejde, og tilfredsheden er høj – følgende citater er alle udtalelser fra kunder:
’Det har været en rigtig god oplevelse med behagelig chef og medarbejder, og der er leveret et pænt arbejde samtidig med, at der var ryddet op efter dem hver dag’.
’Veludført arbejde og altid klar til en samtale om arbejdet og klar ved mobiltelefonen. Fint arbejde og udført i et behageligt klima. Super tilfreds’.
’ Flot udført arbejde både til tiden og prisen, dette lille firma skal helt sikkert udføre mere arbejde for os, når tiden er inde til det’.
I Roskilde har Annette Larsen og hendes mand også allerede aftalt med malermester Sune Engquist, at han senere skal se på husets indvendige malerarbejde.
Han er selvfølgelig glad for den gode evaluering fra Annette Larsen og hendes mand, og han bruger generelt evalueringer hos kunderne, også selvom det kan give en dårlig kritik af hans arbejde.
- Kommer der en dårlig karakter, kan jeg jo også bruge den. Jeg kan evaluere på mig selv og tage hånd om de problemer, der er. Og så er det jo altid rart at høre den anden side af en opgave. En ting er, hvad vi har oplevet, en anden er kundens følelse. Og deres oplevelse af vores arbejde og os, kan man aldrig tage fra dem, siger Sune Engquist.
Når man søger efter en malermester på www.danskemalermestre.dk kan man se resultatet af evalueringerne hos de malermestre, som har fået mindst fem evalueringer fra kunderne.
Annette Larsen fra Roskilde er ikke i tvivl om, at evalueringen er en positiv ting for kunderne:
- Jeg tror helt sikkert, at vi i fremtiden vil lede efter håndværkere, der er evalueret. Og hvis vi havde kunnet vælge en entreprenør, som var evalueret, til at bygge vores hus, så havde vi helt sikkert gjort det. Jeg vil da sige til venner og bekendte, at de skal se efter håndværkere, der er evalueret.
Det samlede resultat af evalueringerne kan ses på Danske Malermestres hjemmeside for privatkunder: www.danskemalermestre.dk, og yderligere spørgsmål kan rettes til direktør Ole Draborg på tlf. 32 63 03 70.
-tibu
Tysk kvalitets tagtegl
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Læs september 2023 udgaven her
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Læs november 2023 udgaven her
Akustiske loftsystemer der sikrer god lyd og økonomiske løsninger
DAFA tætner, dæmper og beskytter
Professionelle befæstigelse og fastgørelsesprodukter
Tagdækkernes faldsikringssystem
Markedsledende i afvandingsteknik
Kemp & Lauritzen har ambitionen om at være det driftssikre støttepunkt i den grønne omstilling og en aktiv del af den danske byggebranche, når det gælder om at være teknisk operatør
995 bilister i høj fart på Østjyske Motorvej E45 kan se frem til at modtage en bøde efter tre kontroller syd for Vejlefjordbroen. Vanvidsbilist taget om natten med 229 km/t
Midt- og Vestsjællands Politi har ganske god beskrivelse af det køretøj, der blev anvendt ved henkastning af asbestplader
Ikke mindre end 77 procent af TEKNIQ Arbejdsgivernes medlemsvirksomheder svarer i undersøgelse, at de administrative byrder er stigende. Det hæmmer både vækst, effektivitet og konkurrenceevne