Danske Malermestres medlemmer har grund til at hive det store smil frem - for karaktererne ligger helt i top i en ny kundeundersøgelse
04-07-2008
For at markere det første års succes med evalueringer fik kunden, som havde udfyldt evaluering nr. 200, overrakt champagne og blomster af Danske Malermestres direktør Ole Draborg.
- Evalueringen har stor betydning. Du har mulighed for at gå ind og se, hvad andre har givet af karakterer. Og det er en rigtig god ting, at du kan gå ind og se kommentarer fra andre kunder, siger Annette Larsen fra Roskilde, der har givet topkarakterer til malermester Sune Engquist, som har malet udvendigt træværk på familiens nybyggede villa.
Alle privatkunder har mulighed for at evaluere malermestrenes arbejde i de fire kategorier: Leveringstid, Forventning kontra resultat, Pris og Oprydning.
Der kan gives op til 5 point i hver kategori, det vil sige 20 point er det maksimale, og med 200 evalueringer ligger det totale gennemsnit for Danske Malermestres medlemmer nu på det flotte resultat: 19,47.
- Vi har først og fremmest gjort det her for at blive bedre. Kundernes tilbagemeldinger giver vores medlemmer mulighed for at rette op på en dårlig oplevelse eller en misforståelse og blive bedre til at forstå kundernes behov. Men de meget positive tilbagemeldinger, vores medlemmer generelt får, hjælper os også med at slå hul i myten om de dårlige håndværkere, siger Ole Draborg, Danske Malermestres direktør.
Evalueringerne bruges af malermestrene
Det er et år siden, at Danske Malermestres medlemmer begyndte at invitere kunderne til at evaluere deres oplevelse af malerens arbejde, og tilfredsheden er høj – følgende citater er alle udtalelser fra kunder:
’Det har været en rigtig god oplevelse med behagelig chef og medarbejder, og der er leveret et pænt arbejde samtidig med, at der var ryddet op efter dem hver dag’.
’Veludført arbejde og altid klar til en samtale om arbejdet og klar ved mobiltelefonen. Fint arbejde og udført i et behageligt klima. Super tilfreds’.
’ Flot udført arbejde både til tiden og prisen, dette lille firma skal helt sikkert udføre mere arbejde for os, når tiden er inde til det’.
I Roskilde har Annette Larsen og hendes mand også allerede aftalt med malermester Sune Engquist, at han senere skal se på husets indvendige malerarbejde.
Han er selvfølgelig glad for den gode evaluering fra Annette Larsen og hendes mand, og han bruger generelt evalueringer hos kunderne, også selvom det kan give en dårlig kritik af hans arbejde.
- Kommer der en dårlig karakter, kan jeg jo også bruge den. Jeg kan evaluere på mig selv og tage hånd om de problemer, der er. Og så er det jo altid rart at høre den anden side af en opgave. En ting er, hvad vi har oplevet, en anden er kundens følelse. Og deres oplevelse af vores arbejde og os, kan man aldrig tage fra dem, siger Sune Engquist.
Når man søger efter en malermester på www.danskemalermestre.dk kan man se resultatet af evalueringerne hos de malermestre, som har fået mindst fem evalueringer fra kunderne.
Annette Larsen fra Roskilde er ikke i tvivl om, at evalueringen er en positiv ting for kunderne:
- Jeg tror helt sikkert, at vi i fremtiden vil lede efter håndværkere, der er evalueret. Og hvis vi havde kunnet vælge en entreprenør, som var evalueret, til at bygge vores hus, så havde vi helt sikkert gjort det. Jeg vil da sige til venner og bekendte, at de skal se efter håndværkere, der er evalueret.
Det samlede resultat af evalueringerne kan ses på Danske Malermestres hjemmeside for privatkunder: www.danskemalermestre.dk, og yderligere spørgsmål kan rettes til direktør Ole Draborg på tlf. 32 63 03 70.
-tibu
Markedsledende i afvandingsteknik
Læs november 2023 udgaven her
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Læs september 2023 udgaven her
Et indslag på TV2 News viste mandag, at man alt for ofte i landets skove finder ulovligt deponeret asbest. Simple krav kan dog ifølge Dansk Håndværk bremse dumping af asbest i naturen
Den grønne tænketank CONCITO har sendt Folketinget et række forslag til lovændringer for en ”ressource effektiv byggesektor”
Fårup Sommerland kan fejre 50 års jubilæum med et indgangsparti i store, bejdsede limtræbjælker af nordsvensk gran
Tre døde og seks kom til skade, da betontag i 25 meters højde bristede ved opførelsen af nyt biogasanlæg på Fyn