Koncern venter med ny markedsstrategi at øge omsætningen væsentligt.
28-05-2008
Koncern venter med ny markedsstrategi at øge omsætningen væsentligt.
Af journalist Jørgen Hansen
Nye bajonetklinger med farvesystem, fire nye kvalitetshøreværn, nye beskyttelsesbriller, engangsørepropper og –støvmasker samt en helt ny badeværelsesserie med sæbeskål, toiletpapirholder, glashylde m.v.
Det er blot få eksempler på produktnyheder fra Würth Danmark A/S, der indgår i Würth Gruppen med 280 selskaber i 80 lande og en omsætning på omkring 40 mia. kr.
Würth Danmark satser med held på fem nøgleområder – træ-, metal-, el- og autobranchen samt industrien.
- Med en konstant servicegrad på ca. 98% kan vi levere fra dag til dag af mere end 16.000 produkter inden for befæstelse, personlig beskyttelse, hånd-/el-/luftværktøj, kemiske produkter og lagerkoncepter. Den store bredde og dybde i vort produktprogram gør, at vi for de fleste af de omkring 30.000 regelmæssigt købende kunder magter at være den eneste leverandør.
For første gang har adm. direktør Otto Popp Clausen, Würth Danmark, kunnet præstere en nettoomsætning på over en halv mia. kr. i et årsregnskab.
- Selv om vi ikke nåede det budgetterede omsætningsmål, anser vi væksten i omsætningen som tilfredsstillende, fordi markedssituationen i 2002 var præget af opbremsning og tilbageholdenhed hos en stor del af selskabets kunder.
Indtjeningen vurderes også som tilfredsstillende, selv om resultatet af den primære drift blev på 32 mio. kr. mod 33 mio. kr. året før.
- Den lidt lavere indtjening skyldes en udvidelse af sælgerstaben på 17,5% og udbetaling af engangsbonus til medarbejderne i anledning af rekordomsætningen. Udvidelsen af sælgerstaben er et led i en ny markedsstrategi, der blev introduceret i slutningen af 2001, og som bl.a. ventes at øge omsætningen med 10% i år, oplyser Otto Popp Clausen.
Hans forventninger til det igangværende regnskabsår er positive, selv om markedssituationen formentlig fortsat vil være præget af usikkerhed og økonomisk tilbageholdenhed.
- Som følge af en produktivitetsforbedring venter vi at forbedre selskabets ordinære resultat før finansielle poster med omkring 15 mio. kr.
Skruer hører med til selskabets produkter.
Nedbrydning og Miljøsanering
Tysk kvalitets tagtegl
Individuel design og høj kvalitet til indvendige døre – dansk producerede
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Læs september 2023 udgaven her
Tagdækkernes faldsikringssystem
Akustiske loftsystemer der sikrer god lyd og økonomiske løsninger
Individuelle trætrapper siden 1972. Smukt og funktionelt dansk design.
Markedsledende i afvandingsteknik
Kemp & Lauritzen har ambitionen om at være det driftssikre støttepunkt i den grønne omstilling og en aktiv del af den danske byggebranche, når det gælder om at være teknisk operatør
Ikke mindre end 77 procent af TEKNIQ Arbejdsgivernes medlemsvirksomheder svarer i undersøgelse, at de administrative byrder er stigende. Det hæmmer både vækst, effektivitet og konkurrenceevne
Entreprenøren HHM fra Hillerød i Nordsjælland skifter administrerende direktør. Efter 20 år i den varme stol overlader Svend Pedersen posten til Peter Carstensen, men bliver i direktionen lidt endnu
Man kan umuligt være modstander af den nye asbestlov, men politikerne har givet de udførende alt for kort tidsramme til at omstille sig, mener administrerende direktører i Swisspearl Danmark og Danske Byggecentre, hhv. Jens Norddal og Palle Thomsen