UgensErhverv.dk

Leverandør satser stort

2500 kvadratmeter center med det nyeste inden for værktøj, beslag, sikkerhed, arbejdsbeklædning, el og vvs.

28-05-2008

2500 kvadratmeter center med det nyeste inden for værktøj, beslag, sikkerhed, arbejdsbeklædning, el og vvs – også drive-in service.



Af journalist Jørgen Hansen

Selv om branchen ikke ligefrem oplever markedsvækst i denne tid, har en af de store leverandører af værktøj, beslag og befæstelse valgt at satse med et gigantisk håndværkercenter nær det københavnske motorvejsnet.

- Det er stedet, hvor håndværkerne hurtigt og nemt kan få alt, siger afdelingschef John Jensen om Carl F’s hidtil største butik. Afdelingerne i Glostrup og Ishøj nedlægges, for at kræfterne kan blive samlet om det 2500 m2 store center i Vallensbæk, hvor der er alle de traditionelle Carl F-varer, men også en lang række nye produkter. Desuden har leverandøren stadig flere egne produkter, bl.a. låsesystemer. For første gang føres der også el og vvs.

Stedet – et ombygget engroslager på Jydekrogen - er valgt med omhu.

- Vi har bevidst valgt at placere os, hvor alle motorvejsfletningerne er. Uanset, hvordan håndværkeren kører mod København, kan han slå et slag forbi butikken. Samtidig indfører vi som de første drive-in service, hvor kunderne kan bestille deres varer over telefonen og få dem i hånden indenfor højst en time.

John Jensen, der tidligere har været med til at åbne forretninger for to andre store leverandører, har tænkt nyt på både butiks- og lagersiden.

- Vi satser både på en stor butik med en stor betjeningsdisk og et stort lager. Tidligere var det udbredt med dag-til-dag levering fra vores hovedlager i Odense, men sådan er det ikke længere på Sjælland. Nu skal varerne leveres med det samme. Håndværkerne finder ud af på vej til jobbet, at de har glemt at få f.eks. skruer, beslag eller fugebånd, og derfor kører de forbi centret for straks at få varerne.

- Vi har indrettet en lys og venlig butik, hvor det vil være en inspirerende og god oplevelse at handle. Kunderne kan gå rundt med indkøbskurven, så længe de har tid og lyst og ende ved disken, når det passer dem.

Bag disken er der udelukkende brancheuddannet personale med stor erfaring, så kunderne kan få svar på ethvert tænkeligt spørgsmål.

Hovedparten af de 50 ansatte i centret har relation til salg, da administrationen med bogholderi findes i hovedafdelingen i Valby.

- Der er ikke noget med at trække et nummer, for intentionen er, at alle skal blive ekspederet med det samme. Hvis telefonen i en travl periode ringer hos sælgerne ved disken, stilles den videre til en salgsbackup-ansat.

I centret er der desuden 1300 hyldemeter med varer, hvortil kommer 450 pallepladser til de lidt større ting.

- Får vi et godt tilbud om storindkøb, kan vi placere store mængder her og en enkelt palle i butikken. Generelt har vi satset på det store lager for også at kunne efterkomme ordrer fra store kunder.

Etableringen blev markeret med en kæmpe åbningsmesse, hvor leverandøren inden havde reklameret for centret bl.a. via mange radiospots, ligesom der var sendt brev ud til over 10.000 håndværkere.

- Naturligvis er det en stor satsning for os, men vi er overbevist om, at centret bliver en kæmpe magnet. Det er samtidig en aggressiv satsning, hvor et mål naturligvis er at erobre markedsandele, siger John Jensen.



Afdelingschef John Jensen ses her ved den store betjeningsdisk før åbningen af centret.

Seneste nyt

Mest læste

Brochurer

Ingen grøn omstilling uden teknik

Ingen grøn omstilling uden teknik

Kemp & Lauritzen har ambitionen om at være det driftssikre støttepunkt i den grønne omstilling og en aktiv del af den danske byggebranche, når det gælder om at være teknisk operatør

Administrative byrder hæmmer vækst og effektivitet

Administrative byrder hæmmer vækst og effektivitet

Ikke mindre end 77 procent af TEKNIQ Arbejdsgivernes medlemsvirksomheder svarer i undersøgelse, at de administrative byrder er stigende. Det hæmmer både vækst, effektivitet og konkurrenceevne

Planlagt generationsskifte går helt efter planen

Planlagt generationsskifte går helt efter planen

Entreprenøren HHM fra Hillerød i Nordsjælland skifter administrerende direktør. Efter 20 år i den varme stol overlader Svend Pedersen posten til Peter Carstensen, men bliver i direktionen lidt endnu

Debat: Ikke nok forberedelsestid til ny asbestlov gør lige surt for virksomhederne

Debat: Ikke nok forberedelsestid til ny asbestlov gør lige surt for virksomhederne

Man kan umuligt være modstander af den nye asbestlov, men politikerne har givet de udførende alt for kort tidsramme til at omstille sig, mener administrerende direktører i Swisspearl Danmark og Danske Byggecentre, hhv. Jens Norddal og Palle Thomsen