Engrosvirksomheden skifter navn – og får nye omgivelser
11-12-2007
Efter 54 år som Aalborg Træ og Finer a/s, skifter virksomheden pr 1. januar 2008 navn til Keflico. Samtidigt flytter man endeligt ind i nybyggede lokaler i Støvring udenfor Aalborg, der er specialbyggede med henblik på at få forretningsgangene til at glide så optimalt som muligt.
- Vi får 15-20 % mere plads end vi har nu, men det bedste er, at vores lagerbygninger er skræddersyede til at optimere vores logistik – at varen bliver rørt så få gange som muligt, af- og pålæsningen fungerer så effektivt som muligt, siger direktøren.
Halvdelen af varelageret er allerede rykket til de nye omgivelser, og det er faktisk kun det administrative personale, der mangler at rive teltpælene op, og kan flytte ind i bygningerne.
Unikt og relevant navn
En af de væsentlige årsager til omdøbningen af Aalborg Træ og Finer er, at forretningsområdet finer nu er solgt fra, og faktisk har været det siden november 2006.
Udover det ønsker man at få en mere international profil med navnet Keflico, forklarer adm. direktør Per S. Andreasen:
- Vi ønskede et navn der kunne udtales af vores samarbejdspartnere i udlandet – og som samtidig var relevant og unikt. Keflico er en sammentrækning af kefli, det nordiske ord for kævle, og co er en forkortelse for company. Og det kan jo ikke være meget mere sigende, eftersom trækævlen er essensen i alle vores prddukter, siger Per S. Andreasen.
- tibu
Markedsledende i afvandingsteknik
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Læs november 2023 udgaven her
Læs september 2023 udgaven her
Mange fagfolk har reageret på omtalen af smuldrende mørtelfuger - flere bud på, hvad der kan gøres for at rette op på problemet
Altiflex har pr. 4. juni 2025 ansat Bjørn Baunbæk som ny administrerende direktør.
BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger
En sænketunnel langs Amagers østkyst kan i 2050 reducere trafikken i indre dele af København med 14 procent, fjerne knap hver fjerde lastbil ved Rådhuspladsen og årligt spare trafikanter for over fire millioner timer i trafikken