Arkitektfirmaet aart vinder tredje konkurrence i Norge indenfor et år.
05-12-2007
Arkitektfirmaet aart vinder tredje konkurrence i Norge indenfor et år
Det unge århusianske arkitektfirma aart har opnået stor succes i Norge indenfor ganske få år. Senest har tegnestuen vundet 1. præmie i konkurrencen om at et nyt kombineret skole- og kulturcenter i den sydnorske kommune Froland.
Førstepræmien er tegnestuens den tredie i rækken af af norske konkurrencesejre alene i år. De to øvrige er: Norwegian Wood - den nye træhusby med 20.000 m² boliger og erhverv i Siriskjær i Stavanger samt et 13.000 m²-stor Science- og Innovationscenter i Sarpsborg.
Det seneste projekt er udarbejdet i samarbejde med Schønherr Landskab, og omfatter undervisningsfaciliteter, aktivitetshus, svømme- og sportshal samt landskabelig og infrastrukturel bearbejdning af områderne i tilknytning til skolen.
- Det har været vigtigt for os at skabe en stor grad af synergi mellem skolen og de offentlige kulturtilbud, og samtidigt sikre at byggeriet ikke lukker sig om sig selv, men netop er med til at samle området, fortæller Torben Skovbjerg Larsen, der sammen med arkitekterne Anders Strange og Anders Tyrrestrup grundlagde tegnestuen i år 2000.
Til udviklingsplanen for Froland kommune og opførelsen af det nye skole- og kulturområde er desuden tilknyttet Cowi Consult som rådgivende ingeniører og den danske billedkunstner Katya Sander.
Projektet påbegyndes umiddelbart i begyndelsen af det nye år.
- nn
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Læs september 2023 udgaven her
Læs november 2023 udgaven her
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Markedsledende i afvandingsteknik
Mange fagfolk har reageret på omtalen af smuldrende mørtelfuger - flere bud på, hvad der kan gøres for at rette op på problemet
Altiflex har pr. 4. juni 2025 ansat Bjørn Baunbæk som ny administrerende direktør.
BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger
En sænketunnel langs Amagers østkyst kan i 2050 reducere trafikken i indre dele af København med 14 procent, fjerne knap hver fjerde lastbil ved Rådhuspladsen og årligt spare trafikanter for over fire millioner timer i trafikken