Åbner nye afdelinger på markeder i Østeuropa, Mellemøsten og Afrika.
05-01-2007
Mulighederne på de udenlandske markeder er store, men det kræver at man er med, hvor det sker. Det er nogenlunde filosofien for de kommende års vækststrategi hos Cowi.
Virksomheden henter 45 procent af omsætningen uden for Skandinavien, og den andel skal vokse yderligere ved at åbne nye afdelinger i EU-medlemslande i Østeuropa, den Arabiske Golf, Afrika og i Nordeuropa.
- God rådgivning handler om at være tæt på kunden. Globaliseringen øger konkurrencen, men giver også flere forretningsmuligheder, hvis man formår at etablere sig tæt på kunderne. Det vil vi realisere de kommende år ved at regionalisere Cowi, forklarer koncernchef Klaus H. Ostenfeld om strategien.
Som et led i vækststrategien udvider Cowi direktionen fra fire til seks medlemmer. Nye er Lone Hass og Christian Nørgaard Madsen. Lone Hass kommer fra Novo og skal være HR ansvarlig, mens Christian Nørgaard Madsen som koncerndirektør for region Norge nu også bliver en del af direktionen.
Cowi er allerede en ledende rådgiver i Danmark og Norge, hvor man tilbyder hele rådgiverpaletten inden for ingeniørteknik, miljø og samfundsøkonomi.
Globalt markedsfører man specialistydelser i verdensklasse inden for store broer, tunneler, marine konstruktioner, udviklingsplanlægning, miljøteknisk due diligence, kortlægning og lufthavnsbyggerier.
- mir
online leverandør af værktøj i høj kvalitet til billige priser
Læs september 2023 udgaven her
Olie-, benzin- og fedtudskillere i armeret beton af høj kvalitet.
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Tysk kvalitets tagtegl
Calsitherm indeklimaplade, der isolerer og fugtregulerer boligen
Undertage - til alle tage
Nedbrydning og Miljøsanering
Læs juni 2023 udgaven her
DAFA tætner, dæmper og beskytter
Nye krav til byggeriet lurer i horisonten, når klimakravene skal revideres i 2025. Alt tyder på, at byggepladsen bliver omfattet af beregningerne af CO2 belastningen
Ved siden af Idrætscenter Vendsyssel og Vrå Skole skal der opføres en svømmehal med 25 meter bassin med otte baner, morskabsbassin med vandrutchebane samt wellnessafdeling. Projektet har en kontraktsum på ca. 120 millioner kroner
Kvaliteten er vigtigst, og renoveringsprojekterne kommer til at stå i kø. Det er blandt konklusionerne i en stor spørgeundersøgelse, hvor Flügger har spurgt skandinaviske kunder om forventningerne til fremtiden og ønsker til malerprodukter generelt
SPONSORERET INDHOLD: Med lanceringen af verdens første indbyggede, certificerede knæpuder viser Snickers Workwear sit engagement i det, virksomheden kalder 'Inventing workwear'