UgensErhverv.dk

150 byggemarkeder under ét navn

Næste uge realiseres den gamle Ditas-plan med én kæde – Bygma vil ikke være med.

25-08-2006

Næste uge realiseres den gamle Ditas-plan med én kæde – Bygma vil ikke være med.

Af Lars Solberg

Allerede i april besluttede Ditas-gruppen, der er indkøbscenter for byggematerialer og har datterselskaberne Byggekram A/S, Råd & Dåd Byggecenter A/S samt håndværkerkæden Proffen, at de tre kæder skal lægges sammen til et kædeselskab. I næste uge bliver den færdige plan så offentliggjort.

Det betyder, at i løbet ganske få dage vil de kendte navne på 150 trælasthandler og byggemarkeder forsvinde, og der vil komme et nyt fælles navn og brand.
Det kan ligne DT Groups aktion for to år siden, hvor 75 af koncernens trælaster blev udstyret med navnet STARK ved siden af deres eget lokale navn. Det har været en så stor succes rent brandmæssigt, at STARK næsten har fortrængt alle de originale navne.

Trælastkæden Bygma, der også er med i Ditas-samarbejdet vil ikke være med til den nye form for markedsføring og centralisering.
Ifølge Berlingske Tidende ønsker Bygma ikke at deltage i projektet, men vil fortsætte under eget navn.

Den nye kæde under Ditas-gruppen skal henvende sig både til private og professionelle kunder som hidtil.

Læs mere i det nye Puff nr. 7

Seneste nyt

Mest læste

Brochurer

Fast track gør det nemmere at snyde og bedrage med social dumping

Fast track gør det nemmere at snyde og bedrage med social dumping

3F ønsker en række stramninger omkring brugen af udenlandsk arbejdskraft, blandt andet at politikerne genindfører kravet om dansk bankkonto

Transporthelvede truer for benzin- og dieselbiler

Transporthelvede truer for benzin- og dieselbiler

De danske kommuner får mulighed for at forbyde køretøjer med forurenende udstødning i afgrænsede områder i de danske byer

Fejl og snyd i mere end halvdelen af kontrollerne for social dumping

Fejl og snyd i mere end halvdelen af kontrollerne for social dumping

Skattestyrelsens kontroller mod social dumping har i 1. halvår af 2024 ramt plet i mere end halvdelen af kontrollerne, hvor der er fundet fejl og snyd. Indsatsen har udløst udsendte opkrævninger for cirka 266 millioner kroner

Der er ingen begrænsninger

Der er ingen begrænsninger

Mercedes’ kommende Vito har en herlig 9-trins automatkasse. Vi tør godt svinge os helt op på, at Vito er tidens bedste automatgearede varebil, der kan købes på det danske marked. Prisen kan måske skræmme en anelse