UgensErhverv.dk

Markedsføringsbidrag skal skabe vækst

BLF afholder workshop om effektivisering af leverandørernes markedsføringsbidrag i butikkerne.

21-04-2004

Leverandørerne har længe næret et højt ønske om at få effektiviseret de markedsføringsbidrag, der ofte er en del af samarbejdsaftalerne mellem leverandørerne og detailkæderne.
Bidragene skal bruges til at skabe vækst ude i butikkerne – men der er brug for nytænkning på området. Derfor afholder BLF og Gordios Retail Consulting en workshop med en række eksperter fra dagligvarehandlen.
Et af hovedpunkterne er brugen af tilbudsaviser, som udgør en voksende post i markedsføringstilskuddene. Erhvervsforskere og brancheeksperter analyserer og giver gode råd om bl.a. brug og kampagneeffektivitet af aviserne
Der afholdes workshop i Køge den 11. maj og i Ry den 26 maj.
-mir.

Brochurer

Vild med dæksler

Vild med dæksler

Ikke alle tænker over det. Men flere steder i landet prydes gadernes kloakker af dekorative kunstværker. Direktøren fra Randers Jernstøberi, Hans Lykke Jensen, har i mange år været dæksel-entusiast. Her udpeger han nogle af sine favoritter

Konkurser i byggeriet (Uge 4/2023 - 1)

Konkurser i byggeriet (Uge 4/2023 - 1)

BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger

Ilde varsler for byggebranchen

Ilde varsler for byggebranchen

Ifølge en analyse fra SMVdanmark har inflationen sat sig specielt i byggeriets materialeomkostninger, og det samtidig med at tilbudspriserne ved licitationer er faldet

Fra Greenwich-tid til atomtid

Fra Greenwich-tid til atomtid

Fremover skal Danmark anvende sen internationale 24-timers tidsstandard, som er baseret på indsamlinger af data fra atomure i 85 tidslaboratorier ved metrologiinstitutter i 63 nationer