UgensErhverv.dk

Kampagne mod arbejdsulykker

Organisationer i bygge- og anlægsbranchen opsætter bannere og udgiver tabloid-’avis’.

20-04-2004

Organisationer i bygge- og anlægsbranchen opsætter bannere og udgiver tabloid-’avis’.


Skriggule 100 kvadratmeters bannere på byggestilladser i København, Århus, Aalborg og
Odense er et af de initiativer, en række organisationer i bygge- og anlægsbranchen har sat i gang for at øge fokus på, hvordan man undgår arbejdsulykker.

Bannerne er bare et af de indslag i en ny landsdækkende kampagne, der med start i april kører til efteråret 2005.

Dansk Byggeri fortæller, at meningen med kampagnen er at skabe en fælles front for at hjælpe virksomheder og ansatte med at få antallet af arbejdsulykker ned.

Ud over stilladskampagnen bliver der også udgivet en ny ´´avis’ kaldet HovsaBladet, der er en

satirisk frokostavis i tabloidformat, der henvender sig til alle involverede parter - arbejdsgivere, lønmodtagere, sikkerhedsrepræsentanter og nyansatte.

HovsaBladet rummer alt, hvad en frokostavis indeholder, med dramatiske og underholdende historier og billeder, læserbreve og vittighedstegninger.

Bladet udkommer to gange - én gang i 2004 og én gang i 2005.

Endvidere er der udviklet andet inspirationsmateriale til virksomheder og byggepladser.

- Kampagnen skal danne baggrund for aktiviteter ude på virksomhederne. Derfor kan man rekvirere kampagnemateriale i Dansk Byggeri, som arbejdsgiveren og medarbejderne kan bruge til at sætte fokus på at forebygge arbejdsulykker, siger Henrik Jørgensen, der er arbejdsmiljøkonsulent i
Dansk Byggeri.

For at skabe yderligere opmærksomhed sendes der i maj måned en række radiospots på de annoncefinansierede radiokanaler.

Der er også udskrevet en konkurrence om at blive ’Årets forebygger’. Den virksomhed, der gør mest for at undgå ulykker kan vinde 30.000 kr.
-ls.

Brochurer

H.M. Kong Frederik X indvier første tunnelelement på Femern Bælt

H.M. Kong Frederik X indvier første tunnelelement på Femern Bælt

- Det er en milepæl i danmarkshistorien, sagde transportministeren.

Kulturen i byggebranchen skal ændres for at tiltrække flere unge

Kulturen i byggebranchen skal ændres for at tiltrække flere unge

Tidligere direktør i Dansk Byggeri, Michael H. Nielsen opfordrer Bygge- og installationsbranchen til at lytte til de unge, inddrage dem i planlægningen og behandle dem med respekt på byggepladsen og på skolebænken

Ikonisk motorvejsrestaurant genåbner

Ikonisk motorvejsrestaurant genåbner

Danmarks første motorvejscafé – Storkereden – kommer igen til ære og værdighed efter en omtumlet tilværelse

35 toetagers rækkehuse og otte lejligheder i Nordjylland skal totalrenoveres

35 toetagers rækkehuse og otte lejligheder i Nordjylland skal totalrenoveres

Projektet ventes at tage omkring to år at gennemføre projektet, hvilket vil ske i etaper. For den enkelte beboer betyder det, at boligen vil være under ombygning i omkring otte måneder.