Travlheden øger fejlene, og der er ikke tid til hurtig udbedring. NCC kalder situationen for stærkt utilfredsstillende.
08-05-2006
Der bliver begået fejl i et stigende omfang, konstaterer NCC. Fejlene skyldes stigende travlhed og optræder især på boligmarkedet.
Netop fordi branchen er presset på tid er der lang ventetid på udbedring af fejlene, og det medfører voksende utilfredshed og frustration hos kunderne.
- Vi kan se, at det høje tempo i branchen og mangel på ressourcer er med til at flere kunder må vente længere end normalt på at få udbedret mangler. Det forhold er stærkt utilfredsstillende og må ændres, siger adm. dir. Søren Ulslev i NCC.
- mir
- Kunderne oplever med rette, at de bliver svigtet. Løsningen er at stille skærpede krav til os selv og vores samarbejdspartnere, siger Søren Ulslev, og varsler nu indførelse af mere omfattende kontrakter mellem NCC og underleverandørerne for at komme uvæsnet til livs.
Det kan f.eks. ske ved, at en underentreprenør, før de får opgaven, dokumenterer, at man har ressourcer til efterfølgende fejlretning, eller at man er villig til at lade NCC rette fejlene.
- mir
Læs september 2023 udgaven her
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Læs november 2023 udgaven her
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Markedsledende i afvandingsteknik
Sagen er så alvorlig, at Byggefagenes Samvirke har politianmeldt såvel bygherre som bygherrerådgiver og samtlige entreprenører ved ombygningen af den tidligere tobaksfabrik i Aalborg
Den danske entreprenørvirksomhed Hofmann A/S skiller sig ud ved at have den klart bedste overskudsgrad i den norske Veidekke-koncern
BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger
Ofte kan gamle asbesttag med store økonomisk fordel renses, overfladebehandles og males til en brøkdel af prisen for et nyt tag