UgensErhverv.dk

Medietiltag kickstarter Bolius

Stor succes med gratis nyhedsbrev til de danske boligejere.

14-04-2004

Stor succes med gratis nyhedsbrev til de danske boligejere. Dermed har ’boligejernes FDM’ fået hul på bylden og gjort sig synlige overfor målgruppen

Bolius var indtil for nylig ikke plaget af den store opmærksomhed. Det Realdania finansierede selskab lancerede sig i sommeren 2003 som et boligejernes FDM – et nemt og forståeligt koncept med en god portion folkelig appel.
Konceptet hos Bolius er, at yde uvildig rådgivning til nuværende og kommende husejere om de fleste aspekter af det at eje et hus.

Ligesom hos FDM satser Bolius på at opbygge en medlemsskare, der køber sig til uvildige ekspertråd, men efter et halvt års levetid havde ikke mange fået øje på Bolius.
Det er der nu vendt godt og grundigt op og ned på.
Efter godt en måneds annoncekampagne for det gratis nyhedsbrev kan Bolius notere sig en markant succes.

- Vi er nået op på 12.000 tilmeldinger til nyhedsbrevet med kampagnen. Vores mål var at nå 10.000 tilmeldte i løbet af 2004, og det har vi altså allerede passeret på 4 uger. Det viser os, at der er en interesse og et behov for de ydelser, vi kan tilbyde, siger en optimistisk Jan Felland, webredaktør på Bolius og uddannet bygningskonstruktør og –økonom.

Nyhedsbrevet giver hver måned husejerne en håndfuld artikler med gode råd og nyheder fra bolig- og byggebranchen. Og med den overvældende tilmelding vil Bolius nu handle hurtigt for at omsætte succesen til vækst i medlemstallet, der før kampagnen lød på ca. 1.000 medlemmer.

- Vi har besluttet at fremrykke nogle af de planer, vi ellers havde tænkt os at lancere senere på året. Vi udvider vores Hotline med flere faggrupper, så medlemmer foruden at ringe til en arkitekt og bygningskonstruktør også kan stille spørgsmål til en ingeniør, advokat og indretningsarkitekt, siger Jan Felland og varsler samtidig en let justering af hjemmesiden.
På indholdssiden kommer der bl.a. flere artikler og fremover er der et generelt bedre overblik over de tilbud, som Bolius tilbyder medlemmerne.

På langt sigt
Foruden interessen for nyhedsbrevet oplever Bolius også en efterspørgsel på nogle af de produkter, de gerne vil sælge til de danske husejere.
- Vi oplever en stor interesse for Køberrådgivning og Arkitekt plan. I Køberrådgivning tager vi med ud og gennemgår huset for de kommende husejere. Det er en lidt mindre og billigere variant af den oprindelige Køberplan, som vi har valgt at nedlægge til fordel for Køberrådgivning.
Og i Arkitektplan rådgiver vi boligejere, der vil om- eller tilbygge, siger Jan Felland, der ikke afviser at Bolius i fremtiden vil udvide sit virkefelt i takt med at man får mere tag i husejerne

- I øjeblikket har vi fokus på at kunne formidle gode råd, på at være ’et filter mellem byggebranchen og husejerne’, hvor vi udvælger og præsentere viden på de områder, der er vigtige og praktiske for husejere.
Men det kan da godt være, at vi på langt sigt udvikler os til en organisation, der også varetager husejernes interesser eller som kan tilbyde vores medlemmer rabatordninger, siger Jan Felland.
Dermed er banen kridtet op til Bolius en gang i fremtiden kan udvikle sig til en egentlig interesseorganisation – et husejernes FDM - og ikke blot som nu, være et selskab der samler mange allerede eksisterende rådgivningsfunktioner og koncepter til husejerne ét sted.
-mir.

Fakta boks
Bolius, Boligejernes Videncenter, er landsdækkende og tilbyder uvildig rådgivningen og information til ejere af parcel- og 1 familiehuse. Alle interesserede kan tilmelde sig et gratis nyhedsbrev.
Et medlemskab koster kr. 595 kr. årligt og giver adgang til online rådgivning omkring boligen, en logbog til boligen, speciel e-post mv.
Desuden tilbyder Bolius en del selvstændige produkter til kommende og nuværende husejere: en Vedligeholdelsesplan for hele huset koster 5-7.000 kr. afhængig af husets størrelse. Med Arkitektplan kan husejere planlægge ny- og tilbygninger og afregne efter, hvor langt Bolius skal med projektfaserne - fast pris for et skitseforslag til f.eks. en ny 1. sal. på 4.500 kr. I Køberrådgivning gennemgår Bolius drømmehuset før købet og udarbejder en rapport på huset til 3.000 kr.
Bolius er ejet 100 % af Fonden Realdania, der har indskudt 50 millioner i selskabet. Overskud i Bolius skal ikke betales tilbage til Realdania, men omsættes til nye eller forbedrede produkter i Bolius.

Brochurer

Kattegatforbindelsen fra utopi til realistisk mulighed

Kattegatforbindelsen fra utopi til realistisk mulighed

Også den nuværende regeringen vil undersøge mulighederne for en fast forbindelse over Kattegat

Kom helt tæt på restaureringen af Dybbøl Mølle

Kom helt tæt på restaureringen af Dybbøl Mølle

Nu er der en unik mulighed for at komme ind i møllebyggerens hule, inden møllevingerne skal monteres på Dybbøl Mølle

Hør mere om de nominerede til arkitekturprisen Årets Arne

Hør mere om de nominerede til arkitekturprisen Årets Arne

Arkitektforeningen København inviterer d. 22. januar til fejring og kritik af de nominerede værker til Årets Arne 2020

Nuuks Plads bliver nyt samlingspunkt

Nuuks Plads bliver nyt samlingspunkt

Lokal forankring og plads til fællesskaber er nøgleordene i den nye vision for Nuuks Plads, som projektudviklingsselskabet bag netop har præsenteret