UgensErhverv.dk

Medietiltag kickstarter Bolius

Stor succes med gratis nyhedsbrev til de danske boligejere.

14-04-2004

Stor succes med gratis nyhedsbrev til de danske boligejere. Dermed har ’boligejernes FDM’ fået hul på bylden og gjort sig synlige overfor målgruppen

Bolius var indtil for nylig ikke plaget af den store opmærksomhed. Det Realdania finansierede selskab lancerede sig i sommeren 2003 som et boligejernes FDM – et nemt og forståeligt koncept med en god portion folkelig appel.
Konceptet hos Bolius er, at yde uvildig rådgivning til nuværende og kommende husejere om de fleste aspekter af det at eje et hus.

Ligesom hos FDM satser Bolius på at opbygge en medlemsskare, der køber sig til uvildige ekspertråd, men efter et halvt års levetid havde ikke mange fået øje på Bolius.
Det er der nu vendt godt og grundigt op og ned på.
Efter godt en måneds annoncekampagne for det gratis nyhedsbrev kan Bolius notere sig en markant succes.

- Vi er nået op på 12.000 tilmeldinger til nyhedsbrevet med kampagnen. Vores mål var at nå 10.000 tilmeldte i løbet af 2004, og det har vi altså allerede passeret på 4 uger. Det viser os, at der er en interesse og et behov for de ydelser, vi kan tilbyde, siger en optimistisk Jan Felland, webredaktør på Bolius og uddannet bygningskonstruktør og –økonom.

Nyhedsbrevet giver hver måned husejerne en håndfuld artikler med gode råd og nyheder fra bolig- og byggebranchen. Og med den overvældende tilmelding vil Bolius nu handle hurtigt for at omsætte succesen til vækst i medlemstallet, der før kampagnen lød på ca. 1.000 medlemmer.

- Vi har besluttet at fremrykke nogle af de planer, vi ellers havde tænkt os at lancere senere på året. Vi udvider vores Hotline med flere faggrupper, så medlemmer foruden at ringe til en arkitekt og bygningskonstruktør også kan stille spørgsmål til en ingeniør, advokat og indretningsarkitekt, siger Jan Felland og varsler samtidig en let justering af hjemmesiden.
På indholdssiden kommer der bl.a. flere artikler og fremover er der et generelt bedre overblik over de tilbud, som Bolius tilbyder medlemmerne.

På langt sigt
Foruden interessen for nyhedsbrevet oplever Bolius også en efterspørgsel på nogle af de produkter, de gerne vil sælge til de danske husejere.
- Vi oplever en stor interesse for Køberrådgivning og Arkitekt plan. I Køberrådgivning tager vi med ud og gennemgår huset for de kommende husejere. Det er en lidt mindre og billigere variant af den oprindelige Køberplan, som vi har valgt at nedlægge til fordel for Køberrådgivning.
Og i Arkitektplan rådgiver vi boligejere, der vil om- eller tilbygge, siger Jan Felland, der ikke afviser at Bolius i fremtiden vil udvide sit virkefelt i takt med at man får mere tag i husejerne

- I øjeblikket har vi fokus på at kunne formidle gode råd, på at være ’et filter mellem byggebranchen og husejerne’, hvor vi udvælger og præsentere viden på de områder, der er vigtige og praktiske for husejere.
Men det kan da godt være, at vi på langt sigt udvikler os til en organisation, der også varetager husejernes interesser eller som kan tilbyde vores medlemmer rabatordninger, siger Jan Felland.
Dermed er banen kridtet op til Bolius en gang i fremtiden kan udvikle sig til en egentlig interesseorganisation – et husejernes FDM - og ikke blot som nu, være et selskab der samler mange allerede eksisterende rådgivningsfunktioner og koncepter til husejerne ét sted.
-mir.

Fakta boks
Bolius, Boligejernes Videncenter, er landsdækkende og tilbyder uvildig rådgivningen og information til ejere af parcel- og 1 familiehuse. Alle interesserede kan tilmelde sig et gratis nyhedsbrev.
Et medlemskab koster kr. 595 kr. årligt og giver adgang til online rådgivning omkring boligen, en logbog til boligen, speciel e-post mv.
Desuden tilbyder Bolius en del selvstændige produkter til kommende og nuværende husejere: en Vedligeholdelsesplan for hele huset koster 5-7.000 kr. afhængig af husets størrelse. Med Arkitektplan kan husejere planlægge ny- og tilbygninger og afregne efter, hvor langt Bolius skal med projektfaserne - fast pris for et skitseforslag til f.eks. en ny 1. sal. på 4.500 kr. I Køberrådgivning gennemgår Bolius drømmehuset før købet og udarbejder en rapport på huset til 3.000 kr.
Bolius er ejet 100 % af Fonden Realdania, der har indskudt 50 millioner i selskabet. Overskud i Bolius skal ikke betales tilbage til Realdania, men omsættes til nye eller forbedrede produkter i Bolius.

Brochurer

  • Lyngsøe

    Lyngsøe

    Alt i overdækning. Dansk design.

  • BMI Danmark

    BMI Danmark

    (Icopal & Monier) - Se vores brohurer om tagløsninger

  • Zarges

    Zarges

    Stiger og stilladser i aluminium

  • EXPO-NET

    EXPO-NET

    Bæredygtig og rentabel regnvandsfaskine

  • Munters

    Munters

    Energieffektive luftbehandlingsløsninger. Ideelt og kontrolleret klima

  • P.Olesen

    P.Olesen

    Nedbrydning og miljøsanering

  • Ecophon

    Ecophon

    Akustiske loftsystemer der sikrer god lyd og økonomiske løsninger

  • ASP produktudvikling

    ASP produktudvikling

    Alt i små kraner og vakuumløftere

  • Riwal

    Riwal

    Vi hjælper dig sikkert i højden!

  • Højvang Laboratorier

    Højvang Laboratorier

    -et privatejet laboratorium med speciale i miljøanalyser.

3F: Udenlandske virksomheder finder på alle mulige svinkeærinder

3F: Udenlandske virksomheder finder på alle mulige svinkeærinder

For 3F’s byggegruppe er det ikke uvelkomment, at den nye beskæftigelsesminister Peter Hummelgaard, er socialdemokrat.

Pas på hullerne, når I arbejder i højden

Pas på hullerne, når I arbejder i højden

I efterårets første uge overlevede en 35 årig håndværker et fald på over tre meter. Et overset hul kan give alvorlige kvæstelser eller i værste tilfælde føre til dødsfald, advarer Arbejdstilsynet

Nordiske og maritime boliger på gammelt færgeleje

Nordiske og maritime boliger på gammelt færgeleje

Projektet 'Tømmergraven' tager sin beliggenhed på DSB'’s gamle færgeleje seriøst; arkitekturen er nordisk og maritim

Det behøver ikke være ’træ versus beton’

Det behøver ikke være ’træ versus beton’

Materialekampen mellem træ og beton raser i disse dage. Men måske skulle vi ikke være så sort/hvide i vores materialesyn, lyder det fra to direktører i branchen