Næsten alle forbrugere får ret, når de klager til Byggeriet Ankenævn.
27-02-2004
Næsten alle forbrugere får ret, når de klager til Byggeriet Ankenævn.
Det er ikke nogen dårlig ide at klage til Byggeriets Ankenævn, hvis en forbruger ikke er tilfreds med det udførte håndværkerarbejde på et byggeri. Det siger i hvert fald statistikken, hvor tallene fra Byggeriets Ankenævn for år 2003 netop er blevet offentliggjort.
Nævnet modtog i 2003 708 nye sager og kun seks procent af klagerne endte med, at klager ikke fik medhold.
Færre klager
Tallene viser også, at færre forbrugere klager over håndværkere. Antallet af sager toppede med 896 klager over fejl og mangler i forbindelse med byggesager i 2001. Siden er antallet faldet med godt 10 procent pr. år.
Ifølge sekretariatschef i Byggeriets Ankenævn, Gro Andersen, bekræfter årsstatistikken, at niveauet for antallet af sager har fundet sit leje.
- Da Byggeriets Ankenævn blev oprettet i 1996 fik forbrugerne en reel mulighed for at klage. Derfor oplevede vi i de første år et stigende antal sager. Men i 2001 knækkede kurven, og tilgangen af sager har siden været faldende, udtaler Gro Andersen.
-ls.
Læs det nyeste om vinduer. Udgives i samarbejde med VinduesIndustrien
Læs september 2023 udgaven her
Læs november 2023 udgaven her
Arbejdsbelysning til professionelle håndværkere
Markedsledende i afvandingsteknik
Et indslag på TV2 News viste mandag, at man alt for ofte i landets skove finder ulovligt deponeret asbest. Simple krav kan dog ifølge Dansk Håndværk bremse dumping af asbest i naturen
Den grønne tænketank CONCITO har sendt Folketinget et række forslag til lovændringer for en ”ressource effektiv byggesektor”
Fårup Sommerland kan fejre 50 års jubilæum med et indgangsparti i store, bejdsede limtræbjælker af nordsvensk gran
Tre døde og seks kom til skade, da betontag i 25 meters højde bristede ved opførelsen af nyt biogasanlæg på Fyn