UgensErhverv.dk

Byggeklagere får medhold

Næsten alle forbrugere får ret, når de klager til Byggeriet Ankenævn.

27-02-2004

Næsten alle forbrugere får ret, når de klager til Byggeriet Ankenævn.


Det er ikke nogen dårlig ide at klage til Byggeriets Ankenævn, hvis en forbruger ikke er tilfreds med det udførte håndværkerarbejde på et byggeri. Det siger i hvert fald statistikken, hvor tallene fra Byggeriets Ankenævn for år 2003 netop er blevet offentliggjort.

Nævnet modtog i 2003 708 nye sager og kun seks procent af klagerne endte med, at klager ikke fik medhold.

Færre klager
Tallene viser også, at færre forbrugere klager over håndværkere. Antallet af sager toppede med 896 klager over fejl og mangler i forbindelse med byggesager i 2001. Siden er antallet faldet med godt 10 procent pr. år.

Ifølge sekretariatschef i Byggeriets Ankenævn, Gro Andersen, bekræfter årsstatistikken, at niveauet for antallet af sager har fundet sit leje.

- Da Byggeriets Ankenævn blev oprettet i 1996 fik forbrugerne en reel mulighed for at klage. Derfor oplevede vi i de første år et stigende antal sager. Men i 2001 knækkede kurven, og tilgangen af sager har siden været faldende, udtaler Gro Andersen.
-ls.

Seneste nyt

Mest læste

Brochurer

Grebet strammes om de brodne kar med social dumping

Grebet strammes om de brodne kar med social dumping

Bred politisk aftale mellem regeringen, DanmarksDemokraterne, SF, Enhedslisten, Radikale Venstre, Dansk Folkeparti og Alternativet om at bekæmpe social dumping

Konkurser i byggeriet (Uge 21/2024 - 2)

Konkurser i byggeriet (Uge 21/2024 - 2)

BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger

Lidt har også ret - men det vigtigste mangler

Lidt har også ret - men det vigtigste mangler

Gevinsterne ved social dumping har været så store, at de lyssky entreprenører har ifølge BAT været ligeglade

Erhvervsministeren agerer med skyklapper på

Erhvervsministeren agerer med skyklapper på

SMVdanmarks administrerende direktør er stærkt utilfreds med, at erhvervsministeren bagatelliserer, at store virksomheder ’tvinger’ eksempelvis håndværkerfirmaer til at acceptere meget lange betalingsfrister