UgensErhverv.dk

BAUHAUS leverer mere hygge til haven

Stigende interesse for have og terrasse hos BAUHAUS

28-04-2005

Flere og flere familier flytter ud på terrassen, så snart foråret viser sig. Og i forhold til tidligere lægger familierne større vægt på høj kvalitet og luksus i haven. Det mærkes hos byggemarkedskæden BAUHAUS, der netop har lanceret et nyt kort, der giver bonus på alt fra blomsterkrukker til kuglegrill.

Terrakottaklinker, teaktræsmøbler og træer fra Toscana. Danske familier drømmer om luksus i haven og på terrassen, og det er noget, der mærkes i landets i alt 10 BAUHAUS-varehuse.
For at imødekomme den stigende interesse og give de mange kunder endnu flere fordele, når de køber stort ind til have og terrasse, har BAUHAUS netop lanceret et nyt kort, der giver op til 10 procent bonus på indkøb i byggemarkedet.
Princippet bag kortet er enkelt: Jo flere indkøb, der samles i BAUHAUS, jo større er rabatten, og det er naturligvis en fordel, når de danske havefolk skal gøre ude-drømme til virkelighed.

Sydlandsk stemning i haven

BAUHAUS oplyser, at danskerne især er vilde med den sydlandske stil på terrassen. For eksempel skaber mange stemning med eksklusive belægninger som terrakotta-klinker, granit eller indfarvede betonfliser med forskellige mønstre.
Også krukker, planter og møbler understreger stemningen af sydlandsk velvære på første klasse. Hos BAUHAUS oplever man, at danske familier er gået fra plastikmøbler til teak og andet ædeltræ, og at planterne skal være mere spændende end tidligere. I dag er der mange, der køber prydtræer, der er halvanden til to meter høje, ligesom cypresser og andre norditalienske træer også begynder at blive en del af de danske haver.
BAUHAUS melder også om stor interesse for olielamper, japanske bonsaitræer og udendørs køkkener, der fås i flere forskellige udformninger.

Fremtidsforsker: Haven er familiens oase

Danskernes interesse for udekøkkener og luksus i haven er en tendens, der ifølge fremtidsforsker Anne-Marie Dahl hænger sammen med, at danskerne på den ene side er blevet rigere og på den anden side har fået mere travlt.
”Derfor har de brug for en oase, hvor de kan hive stikket ud og slappe af med familien i smukke omgivelser og med ting, der bare fungerer. Og nu har danskerne råd til at investere i bedre kvalitet end tidligere,” vurderer Anne-Marie Dahl.

Seneste nyt

Mest læste

Brochurer

Konkurser i byggeriet (Uge 28/2024 -2)

Konkurser i byggeriet (Uge 28/2024 -2)

BygTek.dk bringer her et udpluk af de i Statstidende registrerede konkurser i byggebranchen de seneste uger

Grøn transformator med global ambition

Grøn transformator med global ambition

Med tyske Jens-Peter Saul som CEO, har Rambøll udviklet sig fra at være en nordisk virksomhed til en global spiller med en omsætning, der er mere end fordoblet til 17 milliarder kroner

Airtox og Carl Ras bliver hovedsponsorer i Lyngby Boldklub

Airtox og Carl Ras bliver hovedsponsorer i Lyngby Boldklub

De kommende to sæsoner vil der står Carl Ras på maven af Lyngby Boldklubs spillere, når de løber på banen hjemme på Lyngby Stadion, mens der vil stå Carl Ras, når spillerne ifører sig klubbens udebanetrøje

Lige efter EU-bogen

Lige efter EU-bogen

Aktører i byggeriet kan vinde fordele ved hurtigt at omfavne EU's taksonomi-regler om bæredygtighed. Carl Ras står klar med rådgivning og service og er blandt andet en nøglespiller i den banebrydende renovering af DMI's tidligere domicil